OK, bättre sent än aldrig: JAG HADE FEL!

Avslutade arbetsdagen med långpromenad genom snön i Sveriges finaste stad. Som vanligt med Bandit Rock 106,3 i lurarna. Blir förvånad när de FÖR ANDRA DAGEN I RAD kör en Depeche Mode-låt. Hallå! På Bandit!? Inte så ortodoxt. Men så tvingas jag, oerhört motvilligt, men ändå, inse: Det är ju bra! Idag spelade de ”Enjoy the silence” och igår ”Personal Jesus”.

Jag blir vid båda tillfällen gradvis mer och mer knäckt av av texterna är så bra. Och börjar ofrivilligt göra små fåniga moves i snömodden. Så, jag kryper till korset, gör en pudel, erkänner. Jag vill särskilt be mina kära väninnor Rickberg och Hagelstedt om ursäkt. De tyckte inte det var SÅ kul att jag satt och somnade på Depeche Modes konsert på Stadion häromåret. Det kanske var ljuset det var fel på?

Men för att ändå kasta in en brasklapp så är ju de här låtarna 20 år gamla. De kanske inte har gjort så mycket bra på sistone, he, he. Och efter deras låt på Bandit idag kom Slipknot, Rammstein och Metallica. Ordningen återställd.

Bon weekend.

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till OK, bättre sent än aldrig: JAG HADE FEL!

  1. Åsa Hagelstedt skriver:

    För vissa tar det bara lite längre tid att inse hur bra dom är, men kanske borde du mejla Dave Gahan och be om ursäkt.

  2. Åsa Hagelstedt skriver:

    Jättebra!

Kommentera

