Om P-A skulle överge mig…

… så kan jag bara se två alternativ. Båda lika orealistiska. Därför skulle jag få tillbringa resten av livet ensam och övergiven.

Det första alternativet vore att gifta om mig med någon av de teckade pingvinerna i Madagaskar-filmerna. Jag finner deras grymma kompetens mycket attraktiv. Men eftersom de är just… tecknade… så känns chanserna inte så stora. Om jag inte lyckas förvandla mig till Jessica Rabbit förstås eller någon annan tecknad femme fatale.

Det andra alternativet vore att försöka ragga upp Henrik IV av Frankrike. Mycket bra karl, har jag hört. Problemet med honom är att han har varit död i 400 år. 

Men titta kan man ju alltid. Så nu när jag är i Paris och behöver röra på mig mellan skrivpassen, går jag och hälsar på honom där han står staty (till häst, förstås) på Paris Neuf som är Paris äldsta bro (det är roligt med namn). Just nu, när fransmännen firar honom som värst, har modeskaparen Castelbajac försett honom med ett laserljussvärd (I like!) och ramat in hela statyn med lysrör. Idén är att det skall se ut som om Henrik är på väg att lyfta med sitt rymdskepp. Det är nog bara i Frankrike man kan göra en så’n grej. För övrigt slog de in samma bro, Pont Neuf, helt i guldpapper när de firade 200-årsjubileet av Franska Revolutionen. Det kostade 18 miljarder. Minst….

Det är tur att P-A inte aviserat att han tänker överge mig. Förutom att han är världens bästa och finaste så är han nog den enda karl som skulle stå ut med någon som flörtar med pingviner och reliker…

P-A kopplar av efter jobbet

Det här inlägget postades i Franska favoriter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om P-A skulle överge mig…

  1. Sofia skriver:

    Vilken tjusig eldslukare… kan man hyr’an?

    Hälsa supermannen – Sofia

Kommentera

