Allhelgonafåglar

Målar naglarna svarta, hjälper R av sy fast spindelväv på hans svarta handskar, solen går i moln, vinden börjar blåsa. Älskar Halloween precis som Nemi. Lägger på en gammal Staffan Hellstrand för att rätta melankolin skall sänka sig över ön. Texten är så fin att vi klarar oss utan Spotify:

Kom höst- och vintervind
Kom blås mig ända in
Jag hör alla fåglarna flyga iväg
men när jag tittar ut kan jag bara se
Bilder av dig

Du kom på sommaren
Du kom som silver och regn
Och när du går mellan höga hus
Hör jag alla fåglarna sjunga ut
Bilder av dig

Så länge som jag kan gå
går jag dit jag ska
Men när jag faller, faller jag så mjukt
i blommorna som var
Bilder av dig

Och sen när du går hem
Låt ingen röra dig
Jag ska bara lägga mig där jag är
Och om jag flyter bort
Så ska jag ta med
Bilder av dig

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

