Här kommer cred till ett bryggeri

Lite oväntat på den här bloggen kanske, men ett av våra bryggerier har en kampanj som jag gillar: För hundra år sedan skapades musten som ett alkoholfritt alternativ till julölen. Det tar Apotekarnes (flaggskepp på ett av våra bryggerier) fasta på i sin kampanj inför jul. Läs mer på Dagens Media. Budskapet är att välja julmust – för julfridens skull. Intressant också att tidningen Metro idag tycker att vi skall skippa alkoholen i jul, för barnens skull.

Det tycker jag också :-)

Det här inlägget postades i Personligt, Politiskt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Här kommer cred till ett bryggeri

  1. Joi skriver:

    mmmmmm undra om den är god att blanda med nått? :)

  2. Martin Kjellin skriver:

    Ja, bra kampanj! Och till nästa jul har det aktuella bryggeriet (eller snarare dess reklambyrå) kanske rentav lärt sig att stava till ”än” …

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s