Nu ännu snyggare

IOGT-NTO byter nu visuell identitet. Ett arbete med att revidera logotyp, typsnitt, bild och färg har gjorts. Och snyggt blir det. Jag tycker det är underbart att vi behåller vår förkortning på sju (!) bokstäver och att vi omfamnar vår långa historia. Det har visat sig att varumärket är starkt: Nästan 90 % av svenska folket har en spontan kännedom om namnet och organisationen.

Logotypen baseras på en äldre version som vi använde oss av under mitten av 1900-talet och som utstrålar de värden vi står för: nykterhet, gemenskap och påverkan samt förmedlar känslan av värme och stöd. Globen representerar vår internationella verksamhet och ordbilden är inbyggd i logotypen för att förstärka känslan av gemenskap.

Det här inlägget postades i Politiskt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s