Tack för allt och lycka till, Stefan!

IOGT-NTO:s generalsekreterare sedan fyra år, Stefan Bergh, har tackat ja till att bli generalsekreterare på Cancerfonden. Han tillträder sitt nya arbete i höst och kommer att arbeta på IOGT-NTO som vanligt fram till dess.

– Det här var ett tungt beslut att ta. Men jag känner ändå att jag under mina fyra år här har hunnit uträtta mycket här tillsammans med personalen. Vi har utvecklats och förbättrats. Det hade känts svårare om så inte hade varit fallet. Jag känner inte att jag går ifrån något utan till något, säger Stefan Bergh.

Den positiva känsla han har för Cancerfonden, där han var biträdande generalsekreterare innan han kom till IOGT-NTO, är en av anledningarna till att han valde att tacka ja till jobbet. Läs mer i IOGT-NTO:s tidning Accent

Nu kommer vi snabbt att ta tag i rekryteringen av en ny generalsekreterare.

Jag vill passa på att tacka Stefan för fyra fantastiska år. Han har betytt mycket för att skapa ett riktigt bra kansli och har fungerat oerhört bra med sin ledningsgrupp. Han har varit en nyckelspelare för förbundsstyrelsen när vi har förverkligat organisationens strategi. Stefan har också bidragit starkt till att vi nu samarbetar närmare våra distrikt, föreningar och övriga resurser i rörelsen. Dessutom ligger Stefan bakom många av de goda relationer vi har med andra organisationer i den idéburna sektorn.  

Men Stefan har också betytt mycket för mig personligen som ordförande för IOGT-NTO. Det är ju både väldigt roligt och väldigt svårt att leda en stor organisation. Med Stefan vid min sida har många svåra frågor varit möjliga att lösa, och han har varit en stor del av min arbetsglädje. Det har varit ett nöje att jobba så nära en grymt kompetent generalsekreterare. Jag brukar skoja och säga att han på många sätt är lik pingvinen Kowalski i Madagaskar-filmerna. De som känner mig vet att det är den finaste komplimang man kan få av mig.

Jag önskar Stefan varmt lycka till på Cancerfonden och gläder mig åt att vi kommer att ses i många sammanhang framöver också.

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

