KRIS

Min 40-årskris börjar anta episka proportioner and I’m loving every minute of it! Nu har jag ett ständigt alibi för att göra sådant som en förnuftig, politiskt korrekt tant i min ålder borde hålla sig ifrån. Idag, till exempel, när jag och maken skjutsat barnen till lägret de vill åka på, kan jag utan att rodna dra med honom till Gröna Lund för att gå på Johnossis konsert. Men hallå? Johnossi? Jajamensan, jag har ju 40-årskris!

Precis allt går nu att bortförklara/motivera med det som utgångspunkt:

Jag vill att vår nästa bil skall vara en Chevrolet Trail  Blazer 9-7 x,

Jag lyssnar på mina gamla blandband,

Jag solar solarium,

Jag försöker övertala min familj att flytta till amerikanska östkusten så jag kan jobba på Harvard,

Jag skriver poesi (nä, jag bara skojade),

Jag har kläder som gör att min tatuering syns,

Jag gör en lista på så’nt jag vill hinna med innan jag dör,

Det är verkligen synd om min familj som måste stå ut med detta. Det är tur att det rör sig om luttrade grabbar som med glimten i ögat hanterar sin skitjobbiga morsa respektive fru.

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

