Festen är i full gång

Vi är mitt i Folknykterhetens vecka och festen rullar på för fullt. Jag har sen i måndags åkt runt i Kalmar län och bland annat pratat alkoholfria mötesplatser med både kommunalpolitiker och medlemmar. Särskilt stort tack till IOGT-NTO:s distriktskonsulent Gunilla och NBV:s konsulent Jenny som ordnat med allt det praktiska och gjort det med bravur!

Imorgon är jag återigen i Stockholm och som sig bör på Folknykterhetens dag så är jag på Ordenshuset på Skansen. Kom förbi och ta en fika! För barnen finns ansiktsmålningar och det kommer finnas både tal och musik. Själv delar jag kl. 14 ut pris till årets Soberhjälte. Ett helt nyinstiftat pris som IOGT-NTO delar ut till en person som utmärkt sig inom våra kärnvärden Nykterhet, Gemenskap, Påverkan.

Syns vi imorgon?

Det här inlägget postades i Personligt, Politiskt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

