Wajadir – Tillsammans gör vi skillnad

Just nu är jag på väg till Växjö för att inviga en ny lokal för vår IOGT-NTO-förening Wajadir, som betyder ”tillsammans” på somaliska. På tåget lyssnar jag till regeringsförklaringen och presentationen av de nya statsråden och mina förhoppningar är att det blir en bra regering både för alla som vill ha en vettig alkoholpolitik, men också för alla som kämpar för ett öppet samhälle som präglas av mångfald! Wajadir – tillsammans står vi starka.

Vad ska man säga om våra nya ministrar? Jag tror att vi kommer få väldigt bra samarbete med den nya folkhälsoministern Gabriel Wikström. Han har redan tidigare engagerat sig kring alkohol och var förra året ambassadör för vår kampanj Vit jul.

Jag är även lite extra stolt över IOGT-NTO Stockholms tidigare distriktsordförande Mehmet Kaplan som nu blir bostadsminister!

På måndag börjar arbetet för den nya regeringen och det fortsätter för oss. Vi vill fortsätta förändra världen och göra den till en lite bättre plats, det gör vi bäst tillsammans.

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

